Standart testler, adından da anlaşıldığı üzere belli bir norm gurubu baz alınarak hazırlanmış,
bireyin yaklaşık olarak hangi yaş düzeyinde ya da zihinsel düzeyde
olduğunu ortaya koyan testlerdir.Standart testler, bize bir bireyin yaş
ve zihinsel düzeyi ile ilgili bilgi sağlamakla birlikte, bireysel
özellikleri ve bu birey için gerekli olan eğitim ortamlarının
hazırlanması gibi konularda ek başına yeterli olmamaktadır.
Bu testlerle, bireyin var
olan düzeyi belirlendikten sonra ,genellikle öğretmen yapımı olan ve
bireysel farklılıkları daha fazla ortaya çıkaran ölçüt bağımlı testler
yani standart olmayan testler ile bireyin “bireysel eğitim programı”
hazırlanır.
Ülkemizde
otizmi olan bireylere uygulanan standart testler, bu alanda uygulanan
standart testlerin sınırlılığından dolayı diğer engel gruplarına
uygulanan standart testlerden farklılık göstermemektedir.
Bu testler bireyin genellikle
sözel performansını sergilemesine yarayan, bireyi diğer alanlarda
kapsamlı olarak yeterince değerlendirmeyen ölçeklerdir. Otizmi olan
bireyin en sınırlı olduğu alanlardan biri olan sözel iletişim alanında
bu testlerle değerlendirilmesi, doğal olarak doğru sonuçlar
vermemektedir. Son yıllarda dünyada yapılan araştırmalar otizmi olan
bireye, en yetkin olduğu alan olan görsel beceriler alanında testler
uygulandığında, bireyin performansı hakkında daha sağlıklı sonuçlar alınabildiğini göstermektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder