Asperger tanısı alan bireyler normal yaşta konuşmaya başlamalarına
ve zihinsel olarak normal ya da normal üstü zekaya sahip olmalarına
rağmen konuşma ve dil terapisine ve özel eğitime ihtiyaç duyarlar.
Aspergerli bireyler konuşmaya yaşıtları ile aynı zamanda
başlarlar.Zihinsel olarak normal ya da normal üstü zekaya sahip olmakla
beraber,sosyal becerilerde ve pragmatik becerilerde problemler
yaşarlar.Çünkü bu bireyler düzgün cümleler kullanmalarına rağmen
konuşmalarının içeriği çok zengin değildir,sosyal dil becerilerde ve
uyum sürecinde sıkıntı yaşarlar,soyut kavramları isimlendirmelerine
rağmen konuşmalarında bu kavramları yerinde ve anlamlı kullanmakta
sıkıntı yaşarlar.Kendilerine özgü rutinleri ve ilgileri vardır.İnce ya
da kaba motor becerilerde problemler yaşayabilirler ve çoğunlukla
sakarlık diye adlandırabileceğimiz davranışlar sergileyebilirler.Empati
kurmakta,uygun yerde uygun şekilde davranma ve ikili iletişim
konularında zorlanırlar.Arkadaş edinme ve arkadaşlık kurma zorlandıkları
alanlar arasına girer.Şakaları anlamakta zorlanırlar.Daha küçük
yaşlardan itibaren sayılar ve harflere ilgileri yüksektir.Okumakta
sıkıntı yaşamazlar fakat okudukları ya da onlara okunan bir şeyi anlama
ve yorumlamada problemler yaşarlar.Kenid kuralları olduğu için farklı
ortamlardaki kurallara uymak onlara zor gelir.
Bu yüzden özel eğitim ve konuşma ve dil terapisi bu alanları destekleyerek, gerekli olan çalışmaları yapar.
Asperger tanısı alan çocuklar kadar şu an toplumumuzda tanılanmayan
fakat Asperger Sendromu olan bir çok yetişkin kişiyle
karşılaşmaktayız.Bu yaştaki bireylerle yapılan çalışmalarda kişinin
durumu ile ilgili farkındalığını arttırmak, toplumsal ve sosyal
becerileride uyum sürecini arttırmak üzerine odaklanmaktayız.
Asperger Sendromu olan bir yetişkin iseniz lütfen bizimle temasa
geçiniz.Bilgi ve birimlerinizi bizimle paylaşmanız erken yaşta eğitime
aldığımız Asperger Sendromu tanısı alan çocuklarımızı daha iyi
anlamamızı sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder